Enjoyscrap.com Get ISLAMIC-Graphics


Pasanglah Angan-Angan dan Impian...




Dalam hidup ini. Tidak pernah wujud insan tanpa masa depan! Semua orang ada masa depan. Samada cerah, malap, mendung atau bersinar. Semuanya bergantung pada pilìhan anda sendiri dan 'Sedikit nasib baik' juga.

Sebenarnya tiada peranan kecil, cuma aktor atau pelakon yg. kecil. yang sentiasa memperkecilkan peranan nya dalam kehidupan ini.

Psiko diri anda. Lihatlah gambaran besar. 'Big Picture. Di mana anda ada di dalamnya. Gambarkan!

Dulu saya selalu lekatkan 10 orang yang saya amat kagumi dan ingin jadi. Saya lekatkan gambar muka saya di atas gambarnya. Di rumah 'Astana'nya. Di depan kereta mewahnya. Saya baca biografinya. Berulang kali. Prinsip hidupnya. Strategi kejayaannya. Saya hafal setiap kata-katanya. Dan mencontohi cara dia berfikir dan bekerja!

Maka akhirnya saya menjadi 'suku' dari kejayaan nya. Mentor saya, yang kini menjadi pelanggan setia saya!

Pasanglah angan-angan dan impian anda! Biarlah ianya sentiasa membakar semangat anda dan terus membara.. Seolah-olah tidak mustahil langsung untuk mencapainya!

If It Is To Be, It,s Up To Me!
So.....GO DO IT !'See more

by: Datuk Dr Maznah Hamid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan