Enjoyscrap.com Get ISLAMIC-Graphics


Naturgo Mask dan Shiseido Mask vs Masker Telur


Naturgo Mask

Bulan lalu aku ada beli Naturgo Mask dan Shiseido Mask. Tak banyak pun beli...setakat nak mencuba keberkesanannya sebab aku ada juga baca dalam blog yang menyatakan mask ni memang best. Terpengaruh dengan testimoni pengguna tu..aku pun nak la juga merasakan keberkesanannya. Alhamdulillah, barang yang aku order itu akhirnya sampai beberapa hari selepas aku order (aku order hari Jumaat, orang tu pos hari Isnin dan sampai Selasa menggunakan Pos Laju).

Malamnya, selepas solat Isyak, aku pun buat la operasi memakai mask ini. Aku cuba Naturgo Mask dulu....anak aku yang tengok aku pakai mask ni jadi takut tengok seluruh muka aku dah jadi hitam legam...dekat pun tak berani. Tapi perasaan takut tu kejab je...tak lama lepas tu datang mengendeng tepi aku dan tanya macam-macam soalan..nape mama pakai ni...nape mama tak pakai yang satu lagi (merujuk kepada mask putih telur yang aku selalu buat-tampal dengan kapas muka)...

Setengah jam selepas tu, apabila mask betul-betul dah kering, aku tarik mask dari muka aku...mula-mula nak tarik tu, puas aku cari macamana cara nak tarik mask ni...macam tak de tempat nak tarik pun...puas belek-belek muka, lastnya aku cuba guna kuku untuk mengelupaskan mask tu dari bawah dan tepi untuk tarik. Alhamdulillah, akhirnya berjaya.

Selepas dapat tarik mask tu, aku tengok kotoran yang melekat...boleh tahan...tapi apa yang aku perasan mask ni tak menepati kepuasan hati aku saat ketika menggunakan masker telur....aku rasa, masker telur lagi best dan kotoran yang sukar nak dikeluarkan pun boleh ditarik sama. Cuma, masker telur yang disapu atas kapas muka tu akan mengambil masa yang agak lama untuk kering (antara 1-2 jam). Tetapi kesannya memang best sebab muka terasa lembap dan licin berbanding aku guna Naturgo, rasa biasa sahaja...


Shiseido Mask

Beberapa hari selepas tu aku try pula guna Shiseido Black Mask. Macam Naturgo Mask juga...bau pun sama gak...aku tak tau apa beza kedua-duanya...kesan selepas pemakaian mask ni pun sama macam Naturgo...tak ada bezanya...aku tak lah puas hati sangat...Mungkin sebab aku dah biasa guna masker telur, jadi kepuasan selepas menggunakan mask ni tak seberapa...bagi mereka yang tak pernah cuba masker telur, mungkin merasakan masker ini hebat dan bagus. 

Nampaknya, aku akan tetap menggunakan masker telur selepas ini walaupun nak memakainya tu agak leceh sikit dan boring nak menunggu lama untuk kering, tapi kesan akhirnya tu yang best!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan