Enjoyscrap.com Get ISLAMIC-Graphics


Putri Mia Adriana perlu penderma hati..


Salam...

Baru-baru ni ketika buka facebook aku terbaca satu artikel yang menyentuh perasaan...kisah adik Putri Mia Adriana (Mia) yang mengalami penyakit missed biliary atresia disebabkan hatinya tidak dapat berfungsi dengan baik akibat saluran hempedu tersumbat.

Mia baru berusia 6 bulan. Menurut ibunya, Nurhashimah Tasim,27, ketika dilahirkan Mia dilahirkan normal seperti anak-anak yang lain tetapi ketika berusia 4 bulan mata putihnya semakin kekuningan, perut makin membesar dan najisnya berwarna pucat.

Lebih sayu lagi apabila menangis Mia akan memegang badannya seperti menggambarkan kesakitan yang dialaminya..

Sungguh kasihan mengenangkan penderitaan yang dihadapi oleh anak sekecil Mia yang tidak mengerti apa-apa..untuk menyatakan rasa sakit pun tidak mampu..

Nurhashimah berharap ada penderma hati sesuai dari darah jenis 'O' untuk anaknya bagi mengurangkan penderitaan anaknya itu. Sementara itu, bagi sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan boleh la berbuat demikian ke akaun Maybank Nurhashimah Tasim 162107039647.

Berita lanjut boleh klik sini atau di sini atau sini.

Aku sendiri pun ada anak kecil yang kini berusia 2 tahun...melihat Mia, aku terkenangkan anak aku...Menitis air mata ni...aku amat sedih apabila membaca kisah penderitaan anak-anak kecil...apa yang mampu aku lakukan hanyalah doa serta sedikit sumbangan buat Mia...mudahan Mia menjadi anak yang kuat dan tabah...semoga ada penderma hati sesuai untuk Mia dan mudahan Mia akan pulih dan sihat...Insya-Allah..

Semoga sumbangan yang dihulurkan dapat meringankan beban ibu bapa adik Mia dan menyelamatkan nyawanya....hari ini mungkin hari mereka, esok lusa kita tak tahu bagaimana pula nasib kita ...

Dari ‘Asma binti Abu Bakar as-Siddiq r.a katanya, dia datang kepada Rasulullah s.a.w, lalu dia bertanya:”Ya nabi Allah! Aku tidak mempunyai apa-apa untuk disedekahkan selain yang diberikan Zuber (suamiku) kepadaku (untuk belanja rumahtangga). Berdosakah aku apabila wang belanja itu ku sedekahkan ala kadarnya ?” Jawab nabi s.a.w :”Sedekahkanlah ala kadarnya sesuai dengan kemampuanmu dan jangan menghitung-hitung kerana Allah akan menghitung-hitung pula pemberian-Nya kepadamu dan akan kedekut kepadamu.” (Muslim)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan