Enjoyscrap.com Get ISLAMIC-Graphics


Salam Perkenalan...

Hai...pertama kali menulis dalam blog sendiri...seronok tengok orang lain berkongsi pengalaman dan idea dalam blog membuatkan saya pun teringin juga lah berkongsi perkara sama...dah lama buat blog ni tapi terperam macam tu je tanpa sebarang entri..dulu saya tak punya banyak masa untuk menitipkan cerita saya untuk dikongsi cuma sejak berpindah ke unit baru (tempat kerja) banyak masa saya terluang...

Sesekali bila buka internet, ada artikel-artikel yang menarik yang nak juga saya kongsikan bersama yang lain tapi tak ada tempat nak memuatkan cerita tu semua...paling tidak pun saya masukkan dalam facebook saya je la...

Semasa saya masih di zaman sekolah dan remaja, menulis adalah satu perkara yang paling saya suka...kalau di sekolah, banyak sungguh idea yang nak saya catatkan tapi sebab nak tulis karangan bahasa melayu masa spm ada limitnye..maka, idea saya nak menulis panjang lebar terbatas..apabila naik form 6, saya berpeluang untuk menulis dengan cukup panjang lebar sampai melebih-lebih pula...jenuh nak edit balik karangan tu... 

Dulu-dulu saya suka tulis diari..ape je perkara yang saya rasakan menyeronokkan atau yang menyedihkan...akan saya catatkan dalam diari tu...kadang-kadang bila masa lapang saya pasti akan menyelak balik page yang lama untuk mengingat dan mengimbas kembali cerita yang sudah saya tulis...rasa macam baca novel pula..tapi itu lah yang paling saya suka....saya pernah la berangan-angan, satu masa nanti nak bukukan kembali segala pengalaman dan cerita yang saya tulis dalam diari tu sebagai sebuah cerpen atau novel...tapi malangnya, semua diari-diari saya tu telah dibakar oleh emak saya...:(

Sejak itu la saya tak ada diari lagi...kalau saya rasa sedih, geram, marah ke..saya akan tulis dalam kertas dan simpan dan bila perasaan tu hilang baru la saya akan bakar kertas tu....lega rasa nya...

Ok la...saya akan meneruskan minat saya menulis dalam blog ni pula...semoga input yang akan saya titipkan di sini berguna dan memberi manfaat untuk sesiapa sahaja yang membacanya...Insya-Allah...

Jumpa lagi...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan