Enjoyscrap.com Get ISLAMIC-Graphics


Tutup Mulut Mama...





Sudah jadi kebiasaan, setiap kali menguap saya pasti akan tutup mulut...malu la kalau orang tengok mulut kita ternganga luas tambahan lagi kalau berada di khalayak umum...bukankah kita ada belajar adab masa sekolah dulu?

Anak perempuan saya pun saya ajar macam tu juga sejak dia baby lagi...bila dia menguap, saya akan tutupkan mulut dia...saya akan bagi tahu dia kenapa kita kena tutup mulut..

Nak dijadikan cerita, pada satu hari ketika saya sedang solat (tengah baca tahiyat akhir - masa tu anak saya baru umur dalam 1 thn 10 bulan) tiba-tiba saya menguap..Saya tak sempat nak tutup mulut..anak saya pada saat tu ada di depan saya (perhati saya solat). Tiba-tiba dia datang dekat saya lalu tolong tutupkan mulut saya yang ternganga...agak terperanjat...hampir tertawa saat tu dengan perbuatan dia.. 

Hehehe...bijak anak mama ya...^__^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan